Populære kager trækkes tilbage efter fund af mug

Bisca A/S trækker nu Kanelkager tilbage efter fund af mug. PRfoto.

Firmaet Bisca A/S trækker nu en række Karen Volf Kanelkager tilbage efter fund af mug i de populære kager.

Produkterne er solgt i Føtex, Bilka, Netto, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli Brugsen, Fakta, Irma, Rema 1000, Løvbjerg, Meny, Spar, Min Købmand, Letkøb og Dagrofas andre butikker over hele landet.

Kagerne tilbagekaldes fordi der er gjort enkelte fund af mug i kagerne. Muggen kan ses på overfladen af kagen. Beslutningen om tilbagekaldelsen er taget i samarbejde med Fødevarestyrelsen, og alle kanelkagerne fra Karen Volf fjernes nu fra hylderne i supermarkederne ind til årsagen er fundet.

Hos Bisca arbejder man nu på højtryk for at sikre, at en lignende fejl ikke sker igen:

– Kanelkagerne er bagt på vores fabrik i Sverige, og vi er lige nu i gang med at undersøge årsagen. Det er klart, at det ikke må ske, og derfor sender vi ikke flere kanelkager ud til butikkerne, før vi har løst problemet, siger produktionsdirektør hos Bisca, Jesper Arentoft Ahrenkiel.

Følgende Kanelkager trækkes tilbage:

EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.06.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 28.06.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 17.07.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.07.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 08.08.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 29.08.2017

Bisca A/S beder forbrugere, som har købt en Karen Volf Kanelkage med et af ovennævnte EAN-varenumre og bedst før dato, om at kassere varen eller returnere den til den butik, varen er købt i.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *