SuperBrugsens satser på nyt koncept: SB Grønthandel

af

Arkivfoto: gerarddm / Pixabay
Uddannelse af flere hundrede medarbejdere, større udvalg og ny markedsføring er nogle af de midler, der skal adskille SuperBrugsen fra andre kæder på frugt & grønt-området.

300 medarbejdere i SuperBrugsen – blandt dem samtlige ledere af frug & grønt-afdelingerne gennemgår nu en ny uddannelse inden for frugt og grønt og bliver som de første i Danmark Nøglehulscertificerede.

Det sker for at løfte netop de afdelinger i alle butikker, som fra denne uge markedsføres som SB Grønthandel.

– SB Grønthandel er vores nyeste initiativ i vores strategi. Det skal være med til at tydeliggøre, at der er forskel på SuperBrugsen og andre dagligvarebutikker, siger kædedirektør Kenneth Pedersen.

– Bedre personlig rådgivning af faguddannede medarbejdere, meget større udvalg, friskhedsgaranti, flere smagsprøver og mere inspiration er de centrale elementer i vores nye frugt og grønt-koncept, siger Kenneth Pedersen.

I forvejen har kæden gennemført tilsvarende tiltag for slagter- og for vinafdelingerne. Kunderne har kvitteret med større køb, som sidste år resulterede i kædens bedste resultat nogensinde.

Det nye koncept vil blive massivt markedsført med nye reklamefilm, skabt af bureauerme Republica og TorpBethelsen, som kommer til at køre på de landsdækkende kommercielle TV-kanaler de kommende uger.