Samsung beder nu sine kunder om at slukke deres Galaxy Note7 mobiltelefoner efter flere tilfælde hvor telefonen er eksploderet eller brudt i brand.
Samsung oplyser, at man efter den senere tids indberetninger om Galaxy Note7 har undersøgt sagen og fundet ud af, at der er et problem i forhold til batteriet.
Salget er stoppet
“Vi har set et lavt antal af indberettede tilfælde på globalt plan, og sammen med vores leverandører gennemfører vi nu detaljerede undersøgelser for at identificere de batterier, som kan være påvirkede. Da vores kunders sikkerhed altid er det vigtigste for Samsung, har vi derfor også stoppet salget af Galaxy Note7”, skriver Samsung i en pressemeddelelse om sagen.
Ombyttes til en ny
Som sikkhedsforanstaltnign vil Samsung nu have kunderne til at finde deres gamle mobiltelefoner frem og bruge dem i stedet:
“Vi beder nu kunder, der allerede har en Galaxy Note7, om at slukke enheden og gå tilbage til deres tidligere telefon. Vi vil ombytte din Note7 med en ny enhed fra oktober.”
Samsung henviser danske kunder til at kontakte eller besøge den butik, hvor man har købt sin Galaxy Note7. Har man købt den via Samsung.com skal man kontakte dem på Samsung.com eller på 70701970 (Åbent mandag-fredag 08:00-19:00, lørdag 10:00–15:00).