14-årig pige dræbt af spritbilist i Langå

En 14-årig pige er blevet dræbt i et færdselsuheld fredag eftermiddag i Langå.

Uheldet skete i rundkørslen ved Gydevej i Langå da pigen kom cyklende i rundkørslen og blev ramt af en personbil ført af en 55-årig mand.

Ved uheldet blev pigen dræbt på stedet.

– De foreløbige undersøgelser på uheldsstedet viste, at føreren af personbilen var påvirket af spiritus, ligesom han tilsyneladende mistede herredømmet over bilen på grund af for høj hastighed, oplyser vagtchef hos Østjyllands Politi Per Bennekov.

Pigens nærmeste pårørende er blevet underrettet.

Den 55-årige fører af personbilen kom ved uheldet lettere til skade og blev bragt til behandling på skadestuen.

Østjyllands politi forventer at fremstille føreren af bilen i grundlovsforhør i morgen i retten i Randers, sigtet for uagtsom manddrab i forbindelse med færdselsuheld, spirituskørsel og vanvidskørsel.