10 personer anholdt – vidne havde set en pistol

I går eftermiddag anholdt Østjyllands Politi 10 personer og sigtede dem for overtrædelse af våbenloven.

Det skete efter en anmelder ved 14-tiden kontaktede politiet og fortalte, at der på Søndervangs Allé i Rosenhøj var set en pistol blandt en gruppe personer.

Politiet rykkede hurtigt og talstærkt ud, da der tidligere har været bandekonflikter i området. På stedet traf politiet en flok opstemte personer, der var højlydte og udviste mistænkelig adfærd. Under en af de parkerede biler i nærheden, fandt politiet en pistol.

På grund af fundet af pistolen og personernes mistænkelige adfærd, blev de alle anholdt og sigtet for overtrædelse af våbenloven. Efterfølgende konstaterede politiet, at pistolen var en gaspistol.