
To amerikanske B-1B Lancer bombefly blev sendt ind over Den koreanske halvø i en opvisning af styrke efter Nordkoreas seneste missil-test.
Turen gik fra Andersen Air Force Base på Guam via Japansk luftrum og ind over den koreanske halvø. Undervejs blev de to bombefly eskorteret af først japanske F-2 kampfly og derefter sydkoreanske F-15 kampfly. Det oplyser det amerikanske luftvåben.
Det amerikanske luftvåben kalder missionen for et “direkte svar på Nordkoreas test af interkontinentale missiler den 3. juli og 28. juli”.

