
Fredag aften klokken 23.48 blev politiet og Østjyllands Brandvæsen kaldt ud til en brand i en lejlighed på F. Vestergårdsgade i Århus, hvor der var en kraftig røgudvikling.
Der var ingen mennesker i lejligheden og brandfolkene fik slukket ilden.
Bagefter fik politiet kontakt til lejlighedens beboer – en 47-årig kvinde – som erkendte, at hun havde sat ild til lejligheden.
Kvinden blev lørdag formiddag fremstillet i grundlovsforhør. Retten valgte at varegtægtsfængsle hende i 4 uger i surrogat på psykiatrisk afdeling i Risskov. Afgørelsen blev kæret.

