To mænd anholdt for knivstikkeri og vold

Det var her ved Café Viggo, at en 34-årig mand blev stukket med en kniv. Foto: Google Streetview.
En 34-årig mand blev i nat stukket to gange med en kniv i det centrale Odense.

Det skete efter en 27-årig mand ved 02-tiden blev bortvist fra restaurationen “Cafe Viggo” i Vindegade i det centrale Odense.

På gaden hidsede den 27-årige sig mere og mere op – sparkede efter en forbikørende bil og forsøgte at indlade sig i slagsmål med flere. Det resulterede til sidst i, at der opstod tumult mellem den 27-årige og en 34-årig mand. Herunder trak den 27-årige en kniv og stak den 34-årige 2 gange, én gang i venstre side af brystet og én gang i ansigtet omkring kinden, oplyser Fyns Politi.

Den 27-årige blev kort efter anholdt af politiet.

I forbindelse med anholdelsen blandede en 27-årig kammerat til gerningsmanden sig og sparkede den 34-årige i ansigtet, alt imens politiet håndterede den første gerningsmand. Denne 27-årige blev også straks anholdt. Ved visitationen blev han også fundet i besiddelse af en kniv.

Begge de anholdte er, ifølge Fyns Politi, relateret til rockergrupperingen AK-81, men politiet understreger, at hændelsen ikke er relateret til nogen bandekonflikt. Episoden opstår, da den forurettede formentlig forsøger at dæmpe den første gerningsmands voldsomme temperament.

Begge de anholdte fremstilles senere i dag i grundlovsforhør med krav om varetægtsfængsling. Den ene sigtes for drabsforsøg, subsidiært kvalificeret vold, den anden for vold. Begge sigtes for overtrædelse af knivlovgivningen.

Den forurettede er fortsat indlagt på sygehuset. Han er uden for livsfare.