Mette Frederiksen var mandag aften på kongeskibet Dannebrog for at meddele kongen, at der nu er grundlag for at danne en ny regering.
Der har været forhandlet om en regeringsdannelse siden valget den 24. marts og ad to omgang har den socialdemokratiske formand Mette Frederiksen været forhandlingsleder.
Forhandlinger er på det sidste foregået mellem Socialdemokratiet, Moderaterne, Det Radikale Venstre, Socialistisk Folkeparti, Enhedslisten og Alternativet.
Og mandag aften kunne Mette Frederiksen så fortælle, at regeringsgrundlaget var på plads og besøge kongen, der sammen med Dronning Mary, er ombord på kongeskibet Dannebrog i Odense.
Ifølge Mette Frederiksen vil den nye regering bestå af Socialdemokratiet, Socialistisk Folkeparti, Det Radikale Venstre og Moderaterne.
Regeringsgrundlaget vil blive præsenteret i morgen, tirsdag og de nye ministre præsenteres onsdag.


