Telenor stopper med at sælge taletidskort, og derfor vil man fra 31. marts 2016 ikke længere kunne købe følgende taletidsprodukter, som typisk sælges via kiosker og dagligvareforretninger:
– Telenor Taletid
– CBB Mobil Taletid
– One Mobile
– Colour Mobile
– Vi er på en strategisk rejse for at forenkle Telenor med fokus på at skabe gode kundeoplevelser. Hele grundlaget for vores forretning er at kunne etablere et godt forhold til vores kunder, og det kan vi kun, hvis vi kender dem. Brugerne af taletidskortene er anonyme, og vi har derfor ikke mulighed for at komme i dialog med kunderne og tilbyde dem hverken rådgivning eller nye digitale tjenester. Dertil kommer, at konkurrencen på taletidskort er så hård, at vi ikke længere tjener penge på den del af forretningen. Derfor har vi besluttet at stoppe med at sælge taletidskort, siger Jesper Hansen, adm. direktør i Telenor Danmark.
Telenor har i dag cirka 205.000 aktive taletidskortkunder. Med virkning fra udgangen af dette kvartal tælles disse kunder ikke længere med i Telenors kundebase, således at de ikke længere fremgår af Q1-regnskabet.
Hvad betyder det for kunderne?
Hvis man er indehaver af et af ovenstående taletidskort, kan man frem til 31. marts stadig optanke taletid. Hvis man pr. 31. marts 2016 har ubrugt taletid, kan denne taletid benyttes, indtil gyldighedsperioden (som varierer fra produkt til produkt) udløber. Efter 31. marts 2016 kan der ikke længere optankes taletid på de nævnte kort.
Hvis kunderne ønsker at beholde det telefonnummer, der er knyttet til taletidskortet, skal de – inden gyldighedsperioden udløber – henvende sig til CBB’s kundeservice på 50 50 50 50 eller Telenors kundeserivce på 72 100 100 og bestille flytning til et abonnementsprodukt. Alternativt kan man, ligeledes inden gyldighedsperiodens udløb, flytte sit nummer til en anden operatør.